SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3La institucionalización de la actividad científica en Colombia. Estudio de un caso fallido: Study of a Failed CaseLa formación de profesores en Chile: una mirada a la profesionalización docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ROJAS-ARIAS, Sandra Patricia  y  FLOREZ-ROMERO, Rita. Evaluation of a Training Plan for Non-education Professionals: Teaching Reading and Writing. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.377-396. ISSN 0123-1294.

This study offers theoretical and empirical evidence of the impact a research training program in teaching reading and writing had on a group of 30 teachers whose professional training is in disciplines other than education. The teaching practices of the selected teachers were observed during a period of 18 months. The study identified a change in concept and educational practices with respect to teaching and learning, and the extent to which the professionals in question appropriated the training they received, in terms of declarative knowledge and exercise of their teaching skills.

Palabras clave : Teacher training; teaching research; research on reading and writing; teaching method; Bogotá.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons