SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Evaluación de un plan de formación para docentes no profesionales en educación: pedagogía de la lectura y la escrituraLa formación de los profesores universitarios: una asignatura pendiente de la universidad colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

CONTRERAS-SANZANA, Gladys  y  VILLALOBOS-CLAVERIA, Alejandro. Teacher Training in Chile: A Look at the Professionalization of Teaching. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.397-417. ISSN 0123-1294.

Based on a historical review of the major milestones in teacher training in Chile, from the Spanish colonial era to the current body of knowledge, this article analyzes the concept of teaching professionalization and teacher identity from the standpoint of their characteristics and evolution. The indication is that changes in education in Chile have not been sufficient to improve the quality of processes for teacher training, nor have opportunities and systematic options for professional development in teaching been created to strengthen its identity and autonomy. Reconsidering and revising teacher training curricula and processes in Chile is a priority. In concert with the definition of public policy, these elements clearly are responsible for training new generations of teachers.

Palabras clave : Teacher training; teaching practice; professionalization of teaching; education policy; Chile.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons