SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3La formación de los profesores universitarios: una asignatura pendiente de la universidad colombianaLa ciencia y el sentido común: por la enseñanza de un sentido común crítico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

GOMEZ-MENDOZA, Miguel Ángel  y  ALZATE-PIEDRAHITA, María Victoria. The Joyful Entry and Irresistible Advancement of Skills in College. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.453-474. ISSN 0123-1294.

This article outlines a set of arguments that responds to some of the aspects associated with the so-called "skills-based approach": a) The sources of what now appears to be an "irresistible advancement" of skills-based logic in the field of education and particularly in higher education. b) The advantages of that approach, specifically its point of view and the opportunities that should not be wasted. c) Its dangers, given the limitations and potential risks with any new teaching approach, which must be identified to lessen their effects. Based on the foregoing points, the article proposes an "intellectual skills-based approach" to college teaching and learning.

Palabras clave : College education; skills-based training; higher education; learning; teaching.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons