SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1El uso de la televisión en comunidades educativas.: Estudio cualitativo en Buenos Aires, ArgentinaEstilo cognitivo y logro académico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

PEREIRA, Catherine; HERNANDEZ, Giovanni  y  GOMEZ, Ignacio. The Value of State Exams in Predicting College Academic Performance. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.1, pp.51-65. ISSN 0123-1294.

The article offers a measurement and correlational analysis of the results of the State College Entrance Exam and the Higher Education Quality Exam. It is a pilot study that employs a database with 2,888 students who were majoring in business administration between 2000 and 2005. Using multivariate models, the study found weak predictive correlations between the two mandatory exams associated with higher education in Colombia. It also found a weak linear relationship between all the evaluated components of knowledge and the general grade point average in college.

Palabras clave : Quality of education; academic performance; higher education; assessment of education; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons