SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue1The Value of State Exams in Predicting College Academic PerformanceA College Tutoring Model for Learning through the Use of Instructional Materials author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

LOPEZ-VARGAS, Omar; HEDERICH-MARTINEZ, Christian  and  CAMARGO-URIBE, Ángela. Estilo cognitivo y logro académico. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.1, pp.67-82. ISSN 0123-1294.

El presente trabajo tiene como objetivo explorar las relaciones entre el estilo cognitivo, el aprendizaje autorregulado y el logro académico, en diferentes niveles del proceso de aprendizaje. La revisión de la literatura especializada indica que existe una estrecha relación entre el estilo cognitivo del estudiante y la capacidad de regulación de su aprendizaje con el desempeño académico en general.

Keywords : Aprendizaje; proceso cognitivo; estrategias educativas; calidad de la educación; enseñanza-aprendizaje.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License