SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Propuesta para la medición del impacto de las TIC en la enseñanza universitariaGobernar la universidad pública: un problema político-administrativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ARDILA-RODRIGUEZ, Mireya. Indicators of the Quality of Digital Educational Platforms. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.1, pp.189-206. ISSN 0123-1294.

This article presents the findings of a study on indicators of the quality of educational processes in virtual environments. It is derived from a conceptual framework and a series of hypotheses that express the expected relationships between the variables. These conceptual relationships are examined and tested through field work, then subjected to a statistical analysis concerning the indicators that operate as empirical referents of the concepts. Indicators of quality in teaching-learning processes in virtual environments were identified, described and interpreted as a result of the study.

Palabras clave : Quality of education; higher education; information technology in education; computer-assisted learning; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons