SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número3Aprendizaje-enseñanza: mejora a partir de la interacción de los actoresDesarrollo de emociones positivas en la niñez: Lineamientos para la intervención escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

QUINTRIQUEO, Segundo; TORRES, Héctor; GUTIERREZ, Maritza  y  SAEZ, Dykssa. Articulating Mapuche Cultural Knowledge with School Education in Science. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.3, pp.475-491. ISSN 0123-1294.

The intention, with this study, is to analyze processes for articulating Mapuche cultural knowledge and school education in the teaching practices of traditional educators (kimches) in the field of science. The methodological approach is based on educational research, using frequency distribution and content analysis in processing the data. The results provide a background for understanding the process of articulating Mapuche disciplinary contents and cultural knowledge, through a framework for dialogue and reflection that encourages intercultural contextualization of the school curriculum.

Palabras clave : Intercultural education; indigenous knowledge; educational strategies; science; teaching principles and practices.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons