SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número3Articulación entre el conocimiento cultural mapuche y el conocimiento escolar en cienciaLa investigación educativa en Venezuela: un análisis bibliográfico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

OROS, Laura Beatriz; MANUCCI, Vanesa  y  RICHAUD-DE MINZI, María Cristina. Development of Positive Emotions in Children: Guidelines for School Intervention. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.3, pp.493-509. ISSN 0123-1294.

The article deals with the positive emotions that can affect intellectual processes, reasoning, problem solving and information processing, curbing indiscipline and optimizing healthy social interaction. The objective is to offer methodological guidelines for the design and implementation of an approach to teaching that combines emotional development with everyday work in the classroom. The strategies defined by way of a conclusion will be effective in working with teachers in training situations and in working with children to encourage positive emotions and to control negative ones.

Palabras clave : Emotions; conflict management; education and training; emotional development; teaching principles; practices for development.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons