SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1Study of Chilean History and Social Science Textbooks between 2000 and 2010Analysis of the Reliability and Validity of the Course Experience Questionnaire (CEQ) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

CISNEROS-ESTUPINAN, Mireya; OLAVE-ARIAS, Giohanny  and  ROJAS-GARCIA, llene. Cómo mejorar la capacidad inferencial en estudiantes universitarios. educ.educ. [online]. 2012, vol.15, n.1, pp.45-61. ISSN 0123-1294.

La investigación titulada "Mejoramiento de la capacidad inferencial en estudiantes universitarios" se propuso diseñar estrategias didácticas para desarrollarla comprensión lectora de textos académicos entre estudiantes. Se trabajó bajo la modalidad de proyecto factible, con intervención de pilotajes en la fase de desarrollo. El principal hallazgo es la propuesta estructurada, gradual y adaptable de un programa de entrenamiento en lectura comprensiva para los programas universitarios y sus cursos de alfabetización académica.

Keywords : Enseñanza superior; programa de alfabetización; taller educativo; educación superior; materias de enseñanza técnica y profesional; Inferencia.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License