SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Una revisión teórica de la calidad de la educación superior en el contexto colombianoLa autoeficacia docente para la resolución de conflictos entre profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

SANDOVAL-ESTUPINAN, Luz Yolanda  y  GARRO-GIL, Nuria. Relational Sociology: A Proposed Sociological Basis for Educational Institutions. educ.educ. [online]. 2012, vol.15, n.2, pp.247-262. ISSN 0123-1294.

In the face of modern functionalism, Pierpaolo Donati's proposal on relational sociology emerges as a new form of social intervention that is crucial to the study of educational institutions. This demands an understanding of the merits and logic behind the relational perspective. The need for the emergence of a "societal" citizenship is proposed, one with room for the social phenomenon Donati calls social private, founded on the principle of solidarity.

Palabras clave : Sociology; educational institution; research on education; sociology of education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )