SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Indicadores cualitativos para la medición de la calidad en la educaciónLa construcción discursiva del conocimiento científico en el aula índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

ALVIS-ESTRADA, Luis Reinaldo et al. Peadagogical Lessons from the Healthy Redaers Teaching Strategy. educ.educ. [online]. 2013, vol.16, n.1, pp.25-40. ISSN 0123-1294.

The study presents the results of assessing the implementation of the Healthy Readers (Lectores Saludables) teaching strategy in rural schools of the Colombian Caribbean. The purpose of the strategy was to strengthen teaching practices with literary animation resources and tools that can result in developing healthy habits and behaviors in elementary school children. It was a qualitative ethnographic study applied to administrators, teachers, students and parents in these schools. The strategy enabled recovering the quality of curriculum, pedagogical and teaching management, strengthening school culture, improving self-care practices in the academic community in general.

Palabras clave : Education; pedagogical research; research on reading; educational strategies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )