SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Consideraciones en torno a la diferencia y la diversidad en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas en ColombiaEl contexto como factor del aprendizaje autorregulado en la educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

ROJAS-BETANCUR, Mauricio  y  MENDEZ-VILLAMIZAR, Raquel. How to Teach Research: A Challenge for University Pedagogy. educ.educ. [online]. 2013, vol.16, n.1, pp.95-108. ISSN 0123-1294.

Teaching research needs to include changes in the social way of producing, appropriating and using scientific knowledge by designing and applying classroom teaching research strategies and showing meaningful moments in the teaching process of scientific research. A study was undertaken for three academic semesters with 192 students, stressing the use of a virtual platform to develop research-learning activities. The study highlights the positive results obtained in teaching research as well as the difficulties arising in leading the process and the usefulness of supporting this process with ICT.

Palabras clave : Pedagogy; research; formation; science; higher education; teaching technique.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )