SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Implementación del Programa Nacional de Bilingüismo en Colombia: un balance intermedioGénero, autodirección del aprendizaje y desempeño académico en estudiantes de pedagogía índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

PINEDA C., Carlos Andrés et al. Training in Medical Semiotics: A Characterization Based on Practice. educ.educ. [online]. 2014, vol.17, n.1, pp.71-90. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2014.17.1.4.

The article characterizes the semiotic training provided to medical students at universities in the city of Cali, Colombia. A descriptive study was done to review information on the semiotics curriculum in medical studies at five institutions of higher education in Cali, using a hermeneutical approach. Objectives or skills, teaching strategies, didactic resources and forms of assessment were found to be homogeneous, as were credits, time intensity, curriculum content and sequencing.

Palabras clave : Education; semiology; higher education; Colombia; universities.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )