SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Desarrollo de competencias científicas en las primeras edades: el Explora Conicyt de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

FANDINO-PARRA, Yamith José. Bilingual Bogotá: Tension between Policy, Curriculum and Actual Conditions in the Schools. educ.educ. [online]. 2014, vol.17, n.2, pp.215-236. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2014.17.2.1.

The article takes a historical and conceptual approach to the regulatory framework, bilingual policy and curriculum guidelines of the Bogotá Bilingual Program (PBB) and looks at the tension between linguistic policy, curriculum guidelines and actual conditions in the schools. The adoption of a critical socio-cultural model to reshape bilingual processes and practices is proposed on the basis of that analysis.

Palabras clave : Bilingual education; education policies; curriculum for bilingualism; teaching a second language; Bogotá-Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )