SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Estudio comparado sobre preferencias profesionales de doctorados en ingeniería: Colombia-Estados UnidosImpacto en la situación laboral de egresados de la educación presencial y virtual: estudio comparativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

CABRERA-PENA, Karen Isabel. Open Access Models in Education and Science. educ.educ. [online]. 2014, vol.17, n.2, pp.321-338. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2014.17.2.7.

The article outlines the open access models in education and science being implemented in six countries that are pioneers in the field (Argentina, Australia, Brazil, England, Spain and the United States), from the perspective of the European Union. The analysis starts with the political and legal framework of open access, then proceeds to consider the association or connection between the models implemented in each of the countries under study. The conclusion is that the "open" model contributes to the quality of processes for information and knowledge; however, there are technological and legal difficulties in its implementation.

Palabras clave : Educational policy; higher education; comparative education; teaching models; open access.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )