SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3Creencias, conocimientos y usos de las TIC de los profesores universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

PONZONI, Federico. Intercultural Encounter as an Event: A Proposal for the Theoretical Development of Intercultural Education. educ.educ. [online]. 2014, vol.17, n.3, pp.537-553. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2014.17.3.8.

An approach to intercultural education as education in and for diversity is presented in this article. A definition of intercultural encounter as an "event," inspired by the philosophy of Jacques Derrida, is proposed. Intercultural encounter is shown to be ethically binding worldwide, with intercultural encounter recommended as a key concept in the debate on intercultural education.

Palabras clave : Interculturality; intercultural education; educational goals; education theory; Jaques Derrida.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )