SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2Atención del profesorado universitario a estudiantes con necesidades educativas específicasLa escritura académica como proceso epistémico en la enseñanza del derecho penal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

GALLEGO-ORTEGA, José Luis  y  RODRIGUEZ-FUENTES, Antonio. The Communication Skills of Teachers in Special Education Training. educ.educ. [online]. 2015, vol.18, n.2, pp.209-225. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2015.18.2.2.

A study on student teachers' perceptions of their communication skills is described in this article. The sample included 115 students at the Universidad de Granada (Spain) who were candidates for a Master's Degree in Primary Education (majoring specifically in special education). The results showed significant shortcomings in communication that are relevant to teaching, as well as a slight increase in certain communication skills during the course of their studies.

Palabras clave : Communication skills; initial training; educational communication; special education students; Universidad de Granada-Spain.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )