SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Educación superior en Colombia: relación entre valor agregado estudiantil y remuneracionesBanco de Preguntas: una estrategia para el desarrollo lectoescritor en la educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

BOLANOS-MOTTA, José Ignacio  y  PEREZ-RODRIGUEZ, Mónica Alexandra. Proposals for Qualitative Research in Arts Education. educ.educ. [online]. 2019, vol.22, n.1, pp.51-63. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2019.22.1.3.

This reflection paper evaluates three methodological options in the field of arts education that can be implemented in contexts in which artistic training programs in artistic social cartography, action research and creation research are offered. It provides an overview of the advantages and possible complexities of these methodological approaches to art research. Finally, it explains the need to multiply and expand the range of research opportunities, thus helping to guide knowledge creation in arts education, from the ideal of qualitative methodology pluralization, and exploring the future possibility that art builds its own research method.

Palabras clave : Cartography; artistic creation; artistic education; research; methodology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )