SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3Dinámica interna familiar como espacio educativo para la construcción de ciudadaníaLectoescritura como sistema neurocognitivo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

ROA ACOSTA, Robinson; GONZALEZ-GALLI, Leonardo  y  VALBUENA USSA, Edgar Orlay. Didactic Implications of the Concept of Biotechnology. educ.educ. [online]. 2019, vol.22, n.3, pp.397-421. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2019.22.3.4.

This article addresses the nature, definitions, circumstances and meanings of the concept of biotechnology, and its implications for teaching. Approaching the emergence of this concept points to the manifold meanings and disciplines it encompasses, as well as to its complexity. Conclusions highlight the importance of researching into it within science didactics and the relevance of including philosophical, historical and epistemological aspects of biotechnology in the initial training of natural science teachers.

Palabras clave : Biotechnology; science of science; natural science didactics; epistemology; teachers education; didactic research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )