SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Enseñanzas y aprendizajes sobre la Cátedra de la paz en ColombiaDiseño de tareas para promover aprendizaje autorregulado en la universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ARANDA-VEGA, Eva María; MARTIN-CUADRADO, Ana María  y  CORRAL-CARRILLO, María José. Class Journals: A Strategy for Developing Teachers’ Reflective Thinking. Educ. Educ. [online]. 2020, vol.23, n.2, pp.243-266.  Epub 06-Abr-2021. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2020.23.2.5.

This paper aims to discuss reflection as a facilitator of practical knowledge. For this, a qualitative analysis is carried out on 52 class journals of students of the Master’s Degree in Secondary Education Teacher Training at the Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), Spain, during 2016-2017. The analysis shows that class journals are a useful instrument for developing teachers’ reflective thinking, facilitating experiential learning, and acquiring professional teaching skills.

Palabras clave : Experiential learning; Spain; teacher education; reflective thinking; reflective practice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )