SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número30Marco conceptual de las teorías de la irrelevancia, del trade-off y de la jerarquía de las preferenciasAnálisis de las implicaciones no financieras de la aplicación de la NIIF para PYME en las medianas entidades en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Contabilidad

versión impresa ISSN 0123-1472

Resumen

LEON-PAIME, Edison Fredy. Ser y comprender al docente contable: exploraciones autoetnográficas. Cuad. Contab. [online]. 2011, vol.12, n.30, pp.179-210. ISSN 0123-1472.

The present document displays the results of the foundation phase of a research that seeks to explore the narratives constructed around the experience of teachers in the city of Bogotá. The researcher considers that he cannot tackle this problem without confronting himself as an object of investigation. Thus, a self-ethnographic process of investigation was carried out: through the writing and analysis of different personal stories, the author tested reasons and conceptual elements that the investigation around public accountancy teachers should follow, from a perspective that rescues the subjectivity of social sciences. The document closes with the acknowledgement of boundaries in narrative methods and a restoration of their uses throught the author's learning on the self-ethnographic experience.

Palabras clave : Accounting education; autoethnography; narrative; campus; teachers; Accounting research; accounting practice; public accounting; higher education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons