SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número30Análisis de las implicaciones no financieras de la aplicación de la NIIF para PYME en las medianas entidades en ColombiaTendencias de investigación en contabilidad de gestión en Iberoamérica (1998-2008) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Contabilidad

versión impresa ISSN 0123-1472

Resumen

BARRETO-CARVAJAL, Óscar Mauricio; CARDENAS-MORA, Sandra Milena  y  MONDRAGON-HERNANDEZ, Sonia Alexandra. Las tecnologías de información y comunicación en la formación de contadores públicos: análisis de uso y aplicaciones en cinco universidades colombianas. Cuad. Contab. [online]. 2011, vol.12, n.30, pp.243-272. ISSN 0123-1472.

The use of ICT in the formation of Certified Public Accountants, is an alternative that can support teaching and learning processes that take place in the classroom and improve cognitive and communicative skills to the members of the accounting academic community in its efforts to prosecute, prepare, analyze and present information. It approaches the subject from four corners, three brief reviews theoretical: legal, educational and usage and applications analysis, concluding with an empirical analysis of the uses and applications of ICT to five programs of Public Accounting in Colombia. The observations support the immersion of ICT within the curriculum of accounting programs, in coherence between the aims of ICT training and support as a means to achieve them.

Palabras clave : ICT; Accounting; Teaching; Learning; Training; Means; Technologies; Accounting research; accounting practice; public accounting; accounting information system.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons