SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Efecto de la concentración de metales pesados en la respuesta fisiológica y capacidad de acumulación de metales de tres especies vegetales tropicales empleadas en la fitorremediación de lixiviados provenientes de rellenos sanitariosImpacto de los sólidos suspendidos totales sobre la obstrucción en emisores de riego localizado de alta frecuencia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ingeniería y competitividad

versión impresa ISSN 0123-3033

Resumen

REIF-ACHERMAN, Simon. Toys as teaching tools in engineering: the cases of Newton's cradle and the. Ing. compet. [online]. 2014, vol.16, n.2, pp.189-198. ISSN 0123-3033.

The behaviors of two widely known toys, Newton's cradle and gyroscope, have served as a model, either for the development of a variety of applications in various areas of science and engineering, or as pedagogical tool for the explanation of the physical principles that govern these accessories. The presentation of these two cases highlights once again the existence of educational alternatives, sometimes clearer and having greater motivation for students than the traditional ones, in the description of certain physical phenomena

Palabras clave : Angular velocity; conservation of energy; engineering education; models and toys.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )