SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Hacia la superación epistemológica para la gestión de proyectos de investigación en saludAspectos éticos de la investigación etnográfica en salud. El papel del comité de ética de la investigación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Persona y Bioética

versión impresa ISSN 0123-3122

Resumen

VALDEZ-FERNANDEZ, Adriana Lucía. Bioethics and Intercultural Education in Nursing: Thematic Review. pers.bioét. [online]. 2017, vol.21, n.2, pp.312-329. ISSN 0123-3122.  https://doi.org/10.5294/pebi.2017.21.2.10.

Objective:

To analyze the trends in bioethical and intercultural training in nursing programs and to determine which aspects must be considered in order to improve education.

Materials and method:

Search for information in freely accessible scientific databases and university repositories of doctoral theses; the keywords “bioethics,” “education,” “training,” “nursing,” and “culture” in Spanish and English were used. No limits were established as to publication date.

Results:

Most research focuses on the academic curriculum; there is little information on interculturality, but the subject of transculturality is addressed.

Conclusion:

It is necessary to make ethics and bioethics a transversal theme in the academic curricula, in addition to including interculturality.

Palabras clave : Nursing; ethics; bioethics; education; culture.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )