SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número21Una propuesta holística de desarrollo profesional para maestros de inglés de la básica primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

POPPI, Franca  y  BONDI, Marina. Primary Language Teacher Education in Italy: Refining Syllabus Design by Listening to Learners' Voices. Íkala [online]. 2009, vol.14, n.21, pp.161-194. ISSN 0123-3432.

Decisions concerning syllabus design are generally based on considerations linked to the level of competence to be attained by the end of the course. The Common European Framework of Reference is one of the many yardsticks against which language competence can be measured. However, the guidelines it provides may need further qualifications, especially when dealing with foreign-language primary school teaching. This paper sets out to examine how the opinions of a group of primary school teachers who have been trained to become English teachers can be exploited for the purpose of refining syllabus design for further training courses.

Palabras clave : syllabus design; English language teaching; primary school; teacher training courses.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons