SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número22La investigación-acción en educación: un camino hacia el desarrollo profesional y la autonomíaLa evaluación de las competencias generales en el desarrollo profesional de los docentes de lenguas extranjeras* índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

SHARKEY, Judy. Can We Praxize Second Language Teacher Education? An Invitation to Join a Collective, Collaborative Challenge*. Íkala [online]. 2009, vol.14, n.22, pp.125-150. ISSN 0123-3432.

The purpose of this essay is to begin a conversation on how we might make praxis, or ''praxizing,'' i.e., fostering and sustaining an ongoing dialogical relationship between theory and practice, an integral part of second language teacher education. This project is firmly located in critical sociocultural theories of, and approaches to, language learning and teaching, and requires active, participatory and collaborative inquiries by teacher educators and teacher learners across the multiple levels and stages of teacher learning from entry level courses to teaching practica and beyond. Examples of praxis/praxizing are included as well as some of the challenges to doing this work.

Palabras clave : praxis; teacher education; teacher learning; sociocultural approaches to learning.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons