SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1LA POLÍTICA LINGÜÍSTICA DE CERTIFICACIÓN DE LA COMPETENCIA EN LENGUA EXTRANJERA EN LA UNIVERSIDAD DE ANTIOQUIA: UN ANÁLISIS DESDE EL DISCURSO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

DIAZ LARENAS, Claudio; ALARCON HERNANDEZ, Paola  y  ORTIZ NAVARRETE, Mabel. THE ENGLISH TEACHER: HIS BELIEFS ABOUT ENGLISH LANGUAGE ASSESSMENT AT PRIMARY, SECONDARY AND TERTIARY LEVELS. Íkala [online]. 2012, vol.17, n.1, pp.15-26. ISSN 0123-3432.

The following paper aims at identifying beliefs about English language assessment from a group of thirty Chilean teachers from primary, secondary and tertiary levels. This research is a multiple case study that utilizes a semi-structured interview, journals and a Likert scale, whose data are analyzed through semantic content analysis with the use of the qualitative data analysis software Atlasti that helps to determine participants' beliefs about assessment. The conclusions indicate that the participants declare to hold a communicative assessment model; however, written tests predominate as assessment procedures to assess grammar and vocabulary in the three educational levels.

Palabras clave : assessment; beliefs; English; teachers; educational levels.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons