SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número3El Uso de Juegos Dramáticos y Dibujos para Explorar las Representaciones Sociales de los Niños y las Niñas Acerca del Aprendizaje y la Enseñanza del InglésColaboración con Editoriales en la Elaboración de Libros de Texto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

RODRIGUEZ BONCES, Mónica. Organizing a Professional Learning Community - A Strategy to Enhance Professional Development. Íkala [online]. 2014, vol.19, n.3, pp.307-319. ISSN 0123-3432.  https://doi.org/10.17533//udea.ikala.v19n3a06.

Colombia has a long tradition of offering professional development through courses, seminars, and postgraduate programs. However, Professional Learning Communities are also thought of as an option to provide professional development. This article presents a general background on professional learning communities and discusses why and how they can be implemented in Colombia. A model on how to structure one-in this case, focused specifically on research-and some directions for future practices and further research are highlighted.

Palabras clave : professional learning community; professional development; teacher collaboration; network; communities of practice; research.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )