SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Memoria fonológica en español como lengua extranjera: un estudio relacionalLa estructura temática en chino y español: análisis contrastivo con aplicación en la didáctica de las Lenguas Extranjeras y la Traducción índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

GRANADOS-BELTRAN, Carlo. Critical Interculturality. A Path for Pre-service ELT Teachers. Íkala [online]. 2016, vol.21, n.2, pp.171-187. ISSN 0123-3432.  https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v21n02a04.

This article elaborates a theoretical reflection upon critical interculturality as a tool for decolonial pedagogy, which needs to be explored in initial language teacher education programs as a means to counteract the increasing emphasis on the instrumental nature of the field caused by a limited view of the meaning of professional development. For this purpose, the text addresses, first, the theoretical developments of the decolonial turn; secondly, it discusses the notion of critical interculturality; and finally, it presents a reflection on the links between critical interculturality, decolonial pedagogy, and a vision of teacher education as a dynamics of personal development. The text concludes by explaining the potential of critical interculturality as a point of intersection for transgressive pedagogies, whose main feature is recognizing and making subjectivities visible. The article is part of an ongoing research on initial language teacher development programs currently being carried out within the framework of the Ph.D. in Education at Universidad Santo Tomás de Aquino in Bogotá, Colombia.

Palabras clave : decolonial pedagogy; critical interculturality; initial language teacher development programs.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons