SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Estrategias de aprendizaje integrado de contenido y lengua para el desarrollo profesional de docentes en formación para la educación de la primera infanciaFormación en investigación en la preparación de docentes de lenguas: reflexiones de una estudiante y su mentor índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

ALARCON HERNANDEZ, Paola; DIAZ LARENAS, Claudio; VENEGAS CARRASCO, Carolina  y  VASQUEZ BUSTOS, Víctor. Preservice teachers’ conceptual metaphors on the lesson planning process. Íkala [online]. 2018, vol.23, n.1, pp.65-81. ISSN 0123-3432.  https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v23n01a06.

The aim of this qualitative research is to analyze teacher candidates’ views on lesson planning. The theoretical framework is based on conceptual metaphors as they are understood by Cognitive Linguistics. A written prompt instrument was created to trigger the production of metaphoric expressions. The instrument was run on 125 fifth year teacher candidates from English Language Teaching Programs in three Chilean universities. The data were analyzed through content analysis to elicit metaphors from the data. Six conceptual metaphor categories were defined to mainly describe lesson planning as a help for the teaching and learning process.

Palabras clave : conceptual metaphor; teacher candidates; lesson planning; content analysis; Cognitive Linguistics..

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )