SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Desafíos éticos y metodológicos en investigaciones sobre literacidad de docentes: provocaciones en busca de nuevos caminosDe los nuevos estudios de literacidad a las perspectivas decoloniales en la investigación sobre literacidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

ZAVALA, Virginia. Sociolinguistic justice for our times. Íkala [online]. 2019, vol.24, n.2, pp.343-359. ISSN 0123-3432.  https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v24n02a09.

In this article, I will present the notion of sociolinguistic justice (Bucholtz et al., 2014) within the frame of the neoliberal tendency in contemporary education, especially in relation to Peru. On the one hand, I will discuss two signifiers of such a tendency and their link with the phenomenon of language: equal opportunities and educational quality for all. On the other hand, I will introduce the notion of sociolinguistic justice and the elements that define it, with the aim of questioning the assumptions of technocratic discourse and delineating more critical, democratic and intercultural language policies.

Palabras clave : sociolinguistic justice; language; equal opportunities; educational quality..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )