SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1Diferencias en el apoyo social percibido entre cuidadores informales y formales de pacientes con demencia tipo álzheimerObservadores en situaciones de victimización por intimidacion escolar! caracterización y razones de su rol índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicología desde el Caribe

versión impresa ISSN 0123-417X

Resumen

PABA BARBOSA, Carmelina  y  GONZALEZ SANJUAN, Rebeca. Metacognitive activity and reading comprehension in tenth grade students. Psicol. caribe [online]. 2014, vol.31, n.1, pp.79-102. ISSN 0123-417X.

It established the relationship between metacognitive activity and reading comprehension in 40 Tenth Grade students from a school in Santa Marta, Colombia. For the study used a non-experimental correlational design with a quantitative approach. The results allowed approaching the understanding of the characteristics and relationships of these two mental activities, indicating that metacognitive activity in the sample is zero, the reading comprehension level is low and there is no statistically significant relationship between the two processes.

Palabras clave : Metacognitive activity; reading comprehension; students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )