SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Efecto de la ausencia de suero fetal bovino sobre la morfología y organelas de células fibroblásticasFitoperifíton asociado a lagunas generadas por minería, cuenca del río San Juan, Chocó-Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista U.D.C.A Actualidad & Divulgación Científica

versión impresa ISSN 0123-4226

Resumen

GARCIA-GARCIA, José Joaquín; OSSA-MONTOYA, Arley Fabio  y  RENTERIA-RODRIGUEZ, Edilma. Physics teaching through theater. rev.udcaactual.divulg.cient. [online]. 2020, vol.23, n.2, e1139.  Epub 15-Oct-2020. ISSN 0123-4226.  https://doi.org/10.31910/rudca.v23.n2.2020.1139.

The research problem in this work is to articulate the art of the theater with his passion and aesthetic, to a scientific formation, for thinking, feeling and enjoying the world. The objective of this research was to determine how the students of middle education and preservice teacher, value the use of the “Galileo Galilei” play, to teach classical physics. This research is interpretive, and qualitative design, with multiple cases. For the collection and analysis of information, the focus group and discourse analysis techniques were used. The results showed a more dynamic and fun learning, change in the conceptions about the nature of the sciences, and improve in social relations.

Palabras clave : Physics; Theater; Galileo Galilei; Didactic; Emotional management.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )