SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44La naturaleza de las reglas para la interpretación de los contratos. Análisis sobre su alcance conceptual en la atribución de significado a cláusulas contractualesLa sostenibilidad en las sociedades comerciales colombianas: su exigibilidad a través del deber fiduciario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Derecho Privado

versión impresa ISSN 0123-4366

Resumen

DE LA MAZA GAZMURI, ÍÑIGO ANDRÉS  y  LOPEZ DIAZ, PATRICIA VERÓNICA. Fair Comparison: The Truthfulness and Demonstrability of the Advertising Message under Chilean Law. Rev. Derecho Privado [online]. 2023, n.44, pp.145-176.  Epub 04-Feb-2023. ISSN 0123-4366.  https://doi.org/10.18601/01234366.44.06.

This paper intends to answer a question about comparative advertising in the Chilean Unfair Competition Act (Law n.° 20169) are veracity and demonstrability requirements of loyal comparative advertising? Apparently so it goes from its article 4.° letter e). However, a closer look, based on the dogmatic method and the empirical analysis, shows that, in at least two cases, this is not the case, it is not necessarily so.

Palabras clave : Comparative advertising; unfair competition; consumer protection; protection of competitors; duty of correction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )