SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue7The Design of Reflective Tasks for the Preparation of Student TeachersSearching for coherence in language teaching: the issue of teaching competencies author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

CARDENAS B, Melba Libia; NIETO, María Claudia  and  MARTIN, Yudiht Milena. Conditions for monograph projects' by preservice teachers: lessons from the long and winding route. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2005, n.7, pp.75-94. ISSN 0123-4641.

Este documento se basa en el análisis de la naturaleza de los proyectos monográficos desarrollados por los docentes en formación inicial en la Universidad Nacional de Colombia. El informe examina los principales factores que, de acuerdo con los participantes de un estudio de caso, favorecen o limitan el desarrollo de dichos proyectos. Con base en lo encontrado, las autoras destacan las condiciones que se asocian con una culminación exitosa de lo que se exige a los estudiantes en el trabajo de grado.

Keywords : formación inicial de docentes; investigación formativa; condiciones formación inicial de docentes investigadores.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License