SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue7Searching for coherence in language teaching: the issue of teaching competenciesArticulating english to specific content areas at Pontificia Bolivariana University author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

BRYANT, Stephanie A. In Consideration of Latino Children: a sociocultural perspective of literacy skills development using Literature Circles. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2005, n.7, pp.108-129. ISSN 0123-4641.

Desde una perspectiva sociocultural que relaciona investigaciones actuales este artículo presenta una discusión sobre la importancia de involucrar a niños Latinos en discusiones de círculos de literatura que usan la literatura de niños culturalmente apropiada, significativa, y relevante en aulas en los Estados Unidos. Además, los profesores son animados a ser practicantes reflexivos y a pensar que una perspectiva pedagógica basada en "los fondos de conocimiento" de los niños que consideran las prácticas de lectoescritura de las familias en casa pueden contribuir al éxito del aprendizaje y la escolaridad de los niños Latinos.

Keywords : La educación de los niños latinos; desarrollo de la lectoescritura; literatura para niños.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License