SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue8A Study of EFL Students' Interpretations of Cultural Aspects in Foreign Language Learning author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

VALENCIA GIRALDO, Silvia. Literacy practices, texts, and talk around texts: english language teaching developments in Colombia. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2006, n.8, pp.7-37. ISSN 0123-4641.

Este artículo muestra la complejidad de la interacción en el aula de clase de inglés en dos colegios públicos de educación básica secundaria en Armenia, Colombia y su relación con las políticas educativas y las recientes reformas a nivel nacional. A partir de una detallada descripción de la interacción entre profesor(es) y estudiantes se analizan las practicas pedagógicas y los textos utilizados. Igualmente se examinan los textos empleados y como el profesor y sus estudiantes encuentran el significado del texto, así como la forma como en este contexto los estudiantes están aprendiendo a leer y qué se entiende por comprensión de lectura.

Keywords : textos; interacción en el aula de clase de inglés; prácticas de lecto-escritura; Enseñanza aprendizaje del inglés; el habla alrededor del texto.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License