SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue8Literacy practices, texts, and talk around texts: english language teaching developments in ColombiaEvaluating Students' Autonomous Learning Through Their Uses of a Self-access Centre author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

HERNANDEZ CASTRO, Osiris  and  SAMACA BOHORQUEZ, Yolanda. A Study of EFL Students' Interpretations of Cultural Aspects in Foreign Language Learning. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2006, n.8, pp.38-52. ISSN 0123-4641.

Este artículo explora la relevancia de implementar los aspectos culturales de un país como parte fundamental de la enseñanza de una lengua extranjera. Este proyecto de investigación a pequeña escala se llevó a cabo como parte del seminario de Bilingüismo ofrecido por la Universidad Distrital de Bogotá en su programa de Maestría en Lingüística Aplicada a la enseñanza del Inglés como lengua extranjera. Las autoras de la investigación tomaron muestras en dos instituciones públicas de educación superior en Tunja y Bogotá para comparar las apreciaciones de los dos grupos de estudiantes universitarios en cuanto a los aspectos culturales como parte de la enseñanza de una lengua extranjera. La pregunta que guía la investigación es: Cómo interpretan los estudiantes de Inglés como lengua extranjera , los aspectos culturales inmersos en el aprendizaje de dicho idioma?.

Keywords : Cultura; Deducciones; Patrones de Comportamiento; Bilingüismo; Identidad; Tolerancia; Prejuicios; Discriminación; Interpretación Errónea.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License