SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue10Blogging: A way to foster EFL writingFrom pre-school to university: student-teachers' characterize their EFL writing development author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

Cross-linguistic influence in the writing of an Italian learner of English as a foreign language: An exploratory study. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2008, n.10, pp.50-72. ISSN 0123-4641.

Este artículo se basa en el análisis de la naturaleza de la influencia de la lengua primera en la producción escrita de un estudiante de inglés como lengua extranjera cuya lengua primera es el italiano. El propósito principal es examinar cómo la influencia croslingüística se manifiesta a nivel sintáctico y léxico. Los resultados sugieren que tanto la forma como los significados expresados en la lengua extranjera son formados por el conocimiento y el uso de la lengua extranjera y la influencia de la lengua materna.

Keywords : influencia de la lengua materna; transferencia del italiano; inglés como lengua extranjera; escritura.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License