SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25A propósito de Panamá: La política exterior de Estados Unidos y el "Destino Manifiesto"El memorial de las identidades: entre héroes y villanos: En la busca de sí y de los demás también índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

RODRIGUEZ AVILA, Sandra Patricia  y  ACOSTA JIMENEZ, Wilson Armando. Social Sciences' Didactics Emergence: Desintegrating or Consolidating Field?. Folios [online]. 2007, n.25, pp.37-52. ISSN 0123-4870.

This article presents the theoretical and methodological elaborations, from which the research about the State of the Arts in the Teaching and Learning of Social Sciences is developed (1990- 2000); this paper also identifies and conceptualizes the set of statements which characterize the studied knowledge area and its different relations; and, finally, it analyzes the procedures of discursive control that build Social Sciences Didactics.

Palabras clave : Social Sciences teaching; Social Sciences Didactics; teaching; didactics; educational discourse; pedagogic discourse.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons