SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Estrategias y enseñanza-aprendizaje de la lecturaPanorama de los estudios sobre aprendizaje de palabras en el habla de los niños de los doce meses a los cuatro años de edad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

MATEUS FERRO, Geral Eduardo. Psychology of Textual Comprehension and Comprehension Monitoring. Folios [online]. 2007, n.26, pp.39-48. ISSN 0123-4870.

Presented are some basic concepts of textual comprehension from the physcology of discourse. The description of a metacognitive strategy of comprehension monitoring is presented as a psychological research method for textual comprehension. In this sense the article develops some concepts relating to textual comprehension, representation levels, and processing cycles, afterwards metacognition is introduced. Then the metacognitive strategy of comprehension monitoring is explained and a set of related variables are analyzed. Finally, as a conclusion, links between comprehension monitoring and students achievement are analyzed.

Palabras clave : Cognition; comprehension monitoring; evaluation; metacognition; regulation; textual comprehension.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons