SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26La educación como objeto de interés para las ciencias de la complejidadEl cadáver como texto estético: Avatares semióticos de la necroscopia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

ORTEGA VALENCIA, Piedad  y  PENUELA CONTRERAS, Diana. Ethical and political perspectives of pedagogy criticisms. Folios [online]. 2007, n.26, pp.93-103. ISSN 0123-4870.

This paper points out some problems with certain aspects studied by the research group Senses and configurations of the critical pedagogies in Colombia. First, the discussion is about critical pedagogies as an emerging field developing with a historical, political and pedagogical background specific to our country. Second, the paper presents some reflections about the critical pedagogies in its comprehension as a practice and discourse of resistance. Finally, it tries to risk some approaches related to its ethical and political components.

Palabras clave : Pedagogy; subjects; field; context; discourses.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons