SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Estrategias mediadas por TIC para el desarrollo de enfoque de aprendizaje profundo en estudiantes universitariosComunicación, lenguaje y pedagogía: una mirada desde las mediaciones índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

OCHOA, Mauricio  y  ALFONSO, Marcela. Undergraduate students' pedagogical path: from language learners to professional teachers. Folios [online]. 2009, n.29, pp.19-26. ISSN 0123-4870.

This article aims at describing the dynamics Undergraduate Student-teachers and the teaching practice assessors in the English area from the Language Department go through when working together in the teaching practice. We intend to reflect upon student-teachers' transition from their role as learners to their role as professional language educators in the public education setting. We also explore the role of critical reflection, collaborative dialogue and educational research in students' professional growth and the way they conceive education. Finally, we highlight the impact those reflections have had on students and the curriculum in the language program.

Palabras clave : Student-teacher; teaching practice; languages; education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons