SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue29Communication, language and pedagogy: a view from the mediationsThe school dictionary and some of the issues that come up during its elaboration author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

CARDENAS PAEZ, Alfonso  and  ARDILA ROJAS, Luis Felipe. Lenguaje, dialogismo y educación. Folios [online]. 2009, n.29, pp.37-50. ISSN 0123-4870.

Este texto parte de los planteamientos del filósofo ruso Mijaíl Bajtín y su propuesta de abordar el lenguaje desde la translingüística, y apunta a ventilar aspectos fundamentales de la educación; incorpora algunas nociones como arquitectónica educativa, bondad de la pedagogía y coeficiente pedagógico. Por último, formula algunas hipótesis acerca de lo que podrían ser una pedagogía y una didáctica contemporáneas a la luz de una visión crítica acerca de su desarrollo moderno.

Keywords : Pedagogía crítica; crítica dialógica; polifonía; sujeto; acontecimiento; arquitectónica; ideología; extraposición; mediación; translingüística.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License