SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue31Improving the quality of writing: a pedagogical university experience in the field of writing for specific purposesLanguage, argumentation and construction of identity author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

CAMARGO URIBE, Ángela  and  HEDERICH MARTINEZ, Christian. La relación lenguaje y conocimiento y su aplicación al aprendizaje escolar. Folios [online]. 2010, n.31, pp.105-122. ISSN 0123-4870.

Este artículo expone tres aproximaciones teóricas que han sido propuestas para la comprensión de la relación entre el lenguaje y conocimiento: la del cognitivismo, la del socio constructivismo y la del socio constructivismo discursivo. Posteriormente, presenta secuencias de aula que ilustran cada uno de estos enfoques, a fin de analizar y evaluar cada postura desde el punto de vista del aprendizaje escolar. Finalmente, llega a conclusiones sobre las relaciones entre los tres enfoques considerados respecto de su aplicación específica al contexto pedagógico y didáctico

Keywords : Lenguaje; conocimiento; aprendizaje escolar; discurso; comunicación; aula de clase.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License