SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número31Mejorando la calidad de los escritos: una experiencia pedagógica universitaria en el ámbito de la escritura en las disciplinasLenguaje, argumentación y construcción de identidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

CAMARGO URIBE, Ángela  y  HEDERICH MARTINEZ, Christian. The relationship between language and knowledge and its application to school learning. Folios [online]. 2010, n.31, pp.105-122. ISSN 0123-4870.

This paper explains three theoretical approaches that have been proposed to explain the relationship between language and knowledge: cognitivism, social constructivism and discursive constructivism. Later on, the paper presents different classroom dialogues and speech sequences that illustrate each approach to analyze and evaluate them from the point of view of school learning. Finally, some statements are about the relationships among the three approaches and with respect to their application to the classroom context

Palabras clave : Language; cognition; school learning; discourse; communication; classroom.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons