SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Identificación de Lenguaje Metafórico en textos argumentativos en inglés como lengua extranjera: un estudio de corpusSanta Anita: la finca, el feudo y el territorio en la nación imaginada por el personaje Fernando Vallejo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

GONZALEZ MARTINEZ, Henry  y  VIVEROS GRANJA, David Jacobo. The playful learning of literature in children of primary school, supported by technological devices as Hypermedial environments. Folios [online]. 2010, n.32, pp.141-158. ISSN 0123-4870.

The present article reports a research project developed by the HIMINI research group, entitled "The Impact of a Hyper-medial Environment on the Understanding and Production Processes of Verbal Artistic Texts by Students of Fifth Grade at Primary School". The main aim of this study is to investigate the effects that a hypermedial environment, produced by this research group, may have on the fifth grade students' learning of literature. The artistic texts that are central to this study are Short-short Stories and flash fiction. The main findings suggest that there is progress in the understanding and production of these types of literary texts, that the digital gap among the students who used the hipermedial environment is reduced, and that it fosters colective virtual intelligence with literary purposes.

Palabras clave : Hipermedial environment; Webpage; blog; interactive game; flash fiction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons