34 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Folios

 ISSN 0123-4870

ALDANA PRIETO, G. Nathaly    CARDENAS, Melba Libia. Red de docentes de inglés: ¿una posibilidad para la continuidad de grupos de estudio?. []. , 34, pp.57-75. ISSN 0123-4870.

^les^aResumen En la actualidad se promueve la formación de redes de docentes para trabajar en agendas construidas de manera colaborativa, continua, flexible, y conforme a sus necesidades. Reportamos una investigación cualitativa con cinco profesoras de inglés de colegios públicos de Bogotá participantes en un programa de formación permanente. Los profesores conformaron grupos de estudio para realizar un proyecto de investigación-acción. Al concluir dicho programa, las docentes iniciaron un trabajo en red, tendiente a continuar su desarrollo profesional. La información recolectada a través de diarios, cuestionarios y entrevistas, permitió determinar los factores que se asocian a la continuidad de los grupos de estudio que surgieron en el programa de formación permanente, así como algunas implicaciones para el trabajo en red.^len^aAbstract Nowadays the development of networking on the part of teachers is promoted in order to work with agendas built in a collaborative, continuous, and flexible way, as well as in accordance with teachers' needs. We report on qualitative research of five English teachers in public schools in Bogotá. They took part in a professional development programme and met in study groups in order to conduct an action research project. At the end of the programme the teachers started working as a net with the intent to continue their professional development. Information gathered through journals, surveys, and interviews allowed us to identify factors associated with the continuity of the study groups which emerged in the professional development programme as well as some implications for networking.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License