35 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Folios

 ISSN 0123-4870

DIAZ LARENAS, Claudio    GUERRA AZOCAR, Astrid. El discurso del profesor de inglés universitario como instancia de develación de su mundo cognitivo. []. , 35, pp.17-32. ISSN 0123-4870.

^les^aResumen Este artículo aborda las creencias lingüístico-pedagógicas que se desprenden del discurso de un grupo de 30 profesores de inglés universitarios sobre su rol en el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés en la universidad. Con una metodología cualitativa, se utilizan dos entrevistas semi-estructuradas y diarios autobiográficos que aportan datos que son analizados y triangulados con la técnica del análisis de contenido estructural y el software ATLASTI. Se estructuran 17 categorías con sus correspondientes subcategorías que desmenuzan en profundidad el rol del docente en la enseñanza y aprendizaje del inglés.^len^aAbstract This paper approaches the linguistic and pedagogical beliefs that underlie a group of 30 university teachers’ discourse about their role in the English teaching and learning process in college. Through a qualitative methodology, two semi-structured interviews and autobiographical journals are used to gather the data that is analyzed and triangulated by the structural content analysis technique and the ATLASTI software. Seventeen categories and their corresponding subcategories are structured to unravel profoundly the teachers’ role in the English teaching and learning.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License