SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue35Contributions to the Construction of the Drama Teacher Professional IdentitySpanish Reading Comprehension Levels among Primary School Teacher Education BA Program Students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

DIAZ LARENAS, Claudio  and  GUERRA AZOCAR, Astrid. El discurso del profesor de inglés universitario como instancia de develación de su mundo cognitivo. Folios [online]. 2012, n.35, pp.17-32. ISSN 0123-4870.

Resumen Este artículo aborda las creencias lingüístico-pedagógicas que se desprenden del discurso de un grupo de 30 profesores de inglés universitarios sobre su rol en el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés en la universidad. Con una metodología cualitativa, se utilizan dos entrevistas semi-estructuradas y diarios autobiográficos que aportan datos que son analizados y triangulados con la técnica del análisis de contenido estructural y el software ATLASTI. Se estructuran 17 categorías con sus correspondientes subcategorías que desmenuzan en profundidad el rol del docente en la enseñanza y aprendizaje del inglés.

Keywords : Inglés; creencias; profesores; entrevistas; universidad.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License